ایگور اشتیماک ، سرمربی تیم فوتبال هند که از آمادگی های شدید قرنطینه در قطر برخوردار است ، روز جمعه گفت که آمادگی آنها برای مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا “خیلی مناسب نیست”.  (اخبار بیشتر فوتبال)

هند که دیگر از رقابت های جام جهانی خارج شده است ، در 3 ژوئن قبل از مصاف با بنگلادش (7 ژوئن) و افغانستان (15 ژوئن) در مسابقات گروه E باقی مانده به مصاف قطر قهرمان آسیا می رود تا به جام ملت های آسیا در سال 2023 در چین راه یابد.

ببرهای آبی Sunil Chhetri Blue ، که در ابتدا قرار بود از 30 مه به قطر برسد ، تا 19 مه وارد می شود.  طبق قرنطینه سخت ، آنها مجاز به ورزش در سالن بدن سازی ، استفاده از اتاق جلسه یا حتی غذا خوردن با هم نیستند.

“اگر می دانستم همه چیز مثل امروز است ، هرگز قبول نمی کردم که صادقانه بگویم. ما می توانستیم چنین بازی هایی را در هند ترتیب دهیم. در پایان ، ما فرصت انجام دو بازی خانگی را از دست دادیم” استیماک هنگام تعامل مجازی به خبرنگاران گفت.

“اکنون اینجا هستیم ، در شرایط عالی نیستیم. این فاصله زیادی با آمادگی مناسب برای مقدماتی جام جهانی ندارد ، اما این چیزی است که وجود دارد. این یک شغل فوتبال مناسب نیست که قبل از مسابقات مقدماتی جام جهانی بدست آید.”

استیماک که از هماهنگی ها ناامید شده است ، ادامه داد: “من می دانم که قطر میزبان آینده جام جهانی است و همه ما از امکانات عالی تیم های فوتبال اطلاع داریم.

“اما به عنوان مربی ، من شخصاً انتظارات بیشتری از این سازمان داشتم. من می دانم که ما همه برنامه های خود را به دلیل همه گیری تغییر داده ایم. من از دولت قطر بسیار ممنونم که اجازه داد ما به اینجا بیاییم.”

جهانی کوپر 53 ساله کروات گفت ، در شرایط فعلی ، بازیکنان هندی مجبور به تمرین در راهرو ، مقابل اتاقهای مربوطه می شوند.

“من انتظار آن را نداشتم.  من به عنوان مربی انتظار داشتم که بتوانیم از سالن بدنسازی استفاده کنیم.

“ما جلسات صبحگاهی خود را در سالن روبروی اتاقهایمان انجام می دهیم و بازیکنان ما برای زایمان غذا می خورند که جلوی اتاق هایمان مانده است.

“این یک تمرین مناسب برای بازیکنان نیست ، من کاملا مطمئن هستم که تیم قطر در همان موقعیت نیست.”

استیماک گفت که آنها مجبور شدند همه اینها را پشت سر بگذارند ، حتی اگر سه بار از نظر COVID-19 منفی آزمایش شده باشند.

“ما قبلاً سه بار آزمایش شده ایم ، همه آزمایشات منفی است. چرا ما اتاق جلسات مناسبی نداریم تا بتوانیم در مورد مخالفان خود بحث و تجزیه و تحلیل کنیم ، چرا فرصت نداریم که وقت بیشتری را با هم صرف کنیم ، با هم غذا بخوریم.

“در عوض ، ما این فرصت را داریم که عصر برای تمرین بیرون برویم ، همین.”

پس از آنکه هند تحت موج دوم شیوع همه گیر قرار گرفت ، بیشتر بازیکنان ، به استثنای بنگالورو و اف سی گوا ، که در مسابقات باشگاهی AFC شرکت داشتند ، از زمان جنگ ISL در اوایل سال جاری ، حتی یک مسابقه بازی نکرده اند.

اما استیماک امیدوار است که قهرمان جام ملت های آسیا شود.  هند در حال حاضر با کسب سه امتیاز در رده سوم قرار دارد ، هند حتی اگر در گروه خود به مقام آخر برسد ، شانس خوبی برای ویترین قاره را دارد.

“من بسیار مطمئن هستم که در پایان این سفر ما در جام AFC حضور خواهیم داشت. من می دانم که وضعیت واقعی ما در حال حاضر دور از ایده آل نیست. تیم قطر کاملا آماده است.

“این کشور از بنگلادش تا همین اواخر در لیگ خود بازی می کرد. آنها آمادگی بسیار بیشتری خواهند داشت. 23 بازیکن از 28 بازیکن کشور افغانستان در اروپا یا ایالات متحده بازی می کنند ، بنابراین در حال جابجایی خواهند بود.

“از طرف دیگر ، شما از وضعیت تیم ما اطلاع دارید. اما آنچه می توانم به همه شما قول دهم ، ما با انجام این بازیها هر آنچه در حال حاضر داریم را خواهیم داد.

“بازیکنان ما هر اتم انرژی را در زمین خواهند گذاشت ، آنها همه تلاش خود را می کنند تا در این مسابقات هرچه بیشتر امتیاز بگیرند تا در جام ملت های آسیا در AFC صعود کنند. ما پس از آن می توانیم درباره خود قضاوت کنیم.”

استیماک گفت که آنها انتظار دارند جایگاه سوم گروه را کاهش دهد.

“ما تلاش خواهیم کرد تا در جایگاه سوم مقام سوم قرار بگیریم ، اما اگر شروع از هر موقعیتی امکان پذیر نباشد ، همه کارها را انجام خواهیم داد و به جام AFC راه خواهیم یافت.”

تیم هند با بازگشت کاپیتان طلسم خود ، سونیل چتری ، که در دو بازی دوستانه بین المللی در ماه مارس به دلیل COVID-19 از دست داد ، پشتیبانی می شود.

“بازگشت Sunil Four برای همه ما عالی است. اما ما همچنین باید در اینجا هوشمند باشیم ، زیرا در عرض چند روز سه بازی انجام می شود ، بنابراین من باید مراقب محل استفاده خود باشم.”

قرارداد مربی سابق کروات بعد از دو سال خدمت من تمدید است.

“من به آن فکر نمی کنم (تمدید). من کاملاً روی کارهایی که باید اینجا انجام دهم متمرکز شده ام. همه می دانند که ما در 12 ماه گذشته اقدامی نکرده ایم.”

 

 

        برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه مهمتر ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید