تهیه مواد غذایی برای کارگران لازم نیست تا زمان ثبت نام صبر کنید

 

 

تأخیر دولت در تکمیل یک پایگاه داده ملی برای شناسایی و ثبت نام کارگران مهاجر برای تأمین مزایای آنها در مواقع ضروری در جلسه دادگاه عالی روز دوشنبه به عنوان یک انگشت دردناک برجسته است.

دادگاه عالی گفت که کارگران مهاجر ممکن است بخواهند به خانه خود بازگردند

“ما دولت مرکزی و دولت ایالتی را تحت تأثیر قرار می دهیم[s] برای تکمیل فرآیند ثبت نام کارگران سازمان یافته در مراحل اولیه تا کارگران غیر سازمان یافته بتوانند از طرح های مختلف مرکز و کشورها بهره مند شوند ، اجرای این برنامه ها بدون ثبت نام و کارت شناسایی دشوار است ، “قاضی آشوک بوشن و MR شاه در دستور آنها اشاره کرد.

دادگاه ادعای وکالت پرشنت بوشن را تأیید کرد که چنین پایگاه داده ای دولت را برای شناسایی و تهیه مواد ضروری مانند غذا و جیره های خشک به کارگران مهاجر مهاجر در طول موج دوم همه گیری آسان تر می کند.

“ما راضی نیستیم”

“جهت [for the database] در سال 2018 توسط این دادگاه صادر شد … روند شما بسیار کند است.  ما راضی نیستیم  ما در این باره دستوراتی خواهیم گرفت. “

آقای بوشن ، نماینده فعالانی که به دنبال اقدامات فوری برای تأمین غذا و حمایت از زندگی کارگران مهاجر هستند ، گفت: “مردم می میرند … 24 کرور به زیر خط فقر رانده شده است.  اوضاع از سال گذشته بدتر است … دولت گفت آنها حتی نتوانسته اند درگاه ثبت نام کارگران را راه اندازی کنند. “

بسیاری از این کارگران فقیر برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به حواله های فوری نیاز داشتند.  وی گفت که بیماری همه گیر آنها را بدون معیشت رها نکرده است.

قاضی بوشن گفت: “یک شبکه داده ملی واحد برای کارگران مهاجر ، که در آن مرکز و ایالت ها باید داده ها را در آن ارائه دهند.  این اطمینان می دهد که مزایای کارگران مهاجر به آنها می رسد و به دیگران نمی رسد.  “

دادگاه از دولت خواست که روشن کند چه اقداماتی را بر اساس قانون تأمین اجتماعی 2020 انجام داده است.

“تعهد دولت”

در جلسه دادرسی ، قاضی شاه گفت که بسیاری از کارگران بی سواد هستند و نمی توانند به صورت آنلاین ثبت نام کنند.  وظیفه دولت در ارائه خدمات اجتماعی تماس با کارگران ، کارفرمایان و پیمانکاران آنها بود.

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.  دولت باید به سراغ کارگران برود و کارگران نیز می توانند به دولت روی بیاورند … شما [government] شما باید با کارفرمایان ، پیمانکاران و غیره تماس بگیرید  وی گفت: “شما باید به آنها بگویید تا در مورد کارگران خود اطلاعاتی بدهند یا پروانه آنها را لغو کنند.”  باید نوعی “نهاد نظارتی” وجود داشته باشد تا گزارش انتقال هفتگی مزایای کارگران را ارائه دهد.

“دولت هزاران کرون هزینه می کند ، اما آیا اینطور است؟ [benefits] واقعاً به آنها نزدیک می شوید [the workers]قاضی شاه از آقای مهتا س whoال کرد ، وی قول داد اظهارنامه مفصلی را در پاسخ ارائه دهد.

قول SG

آقای مهتا گفت ، وزارت کار کار در این پایگاه داده را آغاز کرده است.  وی به دادگاه اطمینان داد که با وزیر کار صحبت خواهد کرد و اطلاعات لازم را در مورد وضعیت وی دریافت خواهد کرد.

آقای بوشن مداخله کرد و گفت که توزیع فوری جیره های خشک و غذای پخته شده ، با این وجود ، در موج دوم نباید به تکمیل این پایگاه داده بستگی داشته باشد.  نیاز به غذا در میان جمعیت مهاجر بسیار ضروری بود و او نمی توانست صبر کند.

دادگاه موافقت کرد و توضیح داد که تهیه غذا ، چه سهمیه خشک و چه غذای پخته شده ، نباید منتظر بماند تا روند ثبت نام کارگران مهاجر در پایگاه داده پیشنهادی به پایان برسد.

آقای بوشن گفت که سال گذشته این مرکز هشت مهاجر کروری را بدون کارت غیرفعال ثبت نام کرده است.  ایالت ها 2.8 کرور از آنها را شناسایی کرده بودند.  سایر کارگران تحت قوانین مختلف ثبت شده اند.  این مرکز و ایالات باید حداقل مزایای فوری و بدون انتظار بیشتر برای این افراد فراهم کنند.