گرتچن ویتمر ، فرماندار میشیگان ، فردا مهلت تعیین کرده است تا انبریج خط لوله و گاز خود را از خط 5 از طریق ایالت خاموش کند.

اعمال نخواهد شد  اما با پایان مهلت مقرر ، سایر افراد در افق هستند.

 

دولت ایالتی و آنبریج برای حل اختلاف همچنان درگیر پرونده های قضایی هستند که – با قاطعیت شعارهای سیاسی مورد استفاده هر دو طرف مرز – توافق را توجیه نمی کند.

ویتمر خط 5 را که در زیر تنگه ماکیناش که دریاچه میشیگان و دریاچه هورون را به هم متصل می کند ، اجرا می کند ، یک “بمب ساعتی” و “تهدید فاجعه بار” برای اکوسیستم دریاچه های بزرگ نامیده می شود.

مصمم برای بستن خط لوله ای که از دهه 1950 فعالیت می کند ، استاندار توسط گروه های محلی و متخصصان حفاظت حمایت می شود که به وضوح نشت 2010 از یک خط لوله دیگر آنبریج را به یاد می آورند.

 

 

یک کارگر آب را در تالماج نهر در شهر مارشال ، میشیگان ، در نزدیکی رودخانه کالامازو رصد می کند ، زیرا روغن نشتی از آب در سال 2010 ، توسط Enbridge Inc نشت کرد ، از آب خارج شد. (پل سانسیا / آسوشیتدپرس)

 

وزیر منابع طبیعی سیموس اورگان گفت که کار ادامه این خط “بدون بحث” است.  وی روز سه شنبه تکرار کرد که تعلیق آن “عواقب عمیقی” برای اقتصاد و امنیت انرژی دو کشور به همراه خواهد داشت.

خط 5 اکنون هر روز 540،000 بشکه فرآورده های نفتی حمل می کند.  انبریج می گوید که بیشتر پروپان مورد استفاده در میشیگان و تقریبا نیمی از منابع نفت خام سبک ، روغن خام سبک مصنوعی و مایعات گاز طبیعی را به انتاریو و کبک تأمین می کند.

یافتن زبان مشترک در میان این مواضع رقابتی حتی برای واجد شرایط ترین واسطه نیز یک چالش است.

نخست وزیر جاستین ترودو گفته است که او خواهان یک قطعنامه دوستانه است.  کانادا می خواهد از تکرار ضایعات سیاسی و دیپلماتیک که با رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن پس از مسدود کردن خط لوله پیشنهادی Keystone XL به عنوان اولین اقدامات خود ، جلوگیری کرد.

ترودو امروز در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: “ما به کار بسیار نزدیک در مورد مسئله خط 5 ادامه می دهیم. ما می دانیم که این مسئله امنیت انرژی کانادایی ها و آمریکایی ها است.”

“به همین دلیل ما بر ادامه روند میانجیگری بین انبریج و میشیگان پافشاری کردیم. ما همچنان به سفارت خود در واشنگتن و با شرکای خود ادامه خواهیم داد ، زیرا می دانیم که همکاری و مشارکت انرژی با ایالات متحده برای شهروندان هر دو طرف خوب است. مرز. “

تماشا کنید: نخست وزیر جاستین ترودو درباره سرنوشت خط 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نخست وزیر جاستین ترودو در جریان توجیهی منظم در مورد بیماری همه گیر روز سه شنبه با خبرنگاران صحبت کرد. 0:37

خط رسمی این است که این اختلاف بین یک شرکت کانادایی و یک ایالت ایالات متحده است.

اما این واقعیت را انکار نمی کند که خط 5 در حال تبدیل شدن به یکی دیگر از تحریک کننده های مهم دو جانبه در روابط کانادا و ایالات متحده است – با رئیس جمهوری که باید با منافع کانادا دوستانه تر باشد ، انتخاب او باید نشان دهنده یک رابطه سازنده تر از روابط کانادا باشد رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.

سهام بالا

پیتر بوم ، سناتور کانادایی و دیپلمات سابق که سالها در یک سفر کاری به ایالات متحده به سر برد ، گفت: “این آسان نیست”.  “سوال این است که شما می خواهید این بحث ها در چه سطحی انجام شود؟ تاکنون به نظر می رسد دادگاه ها بهترین مکان برای یافتن راه حل هستند.”

این بدان معنا نیست که گفتگوها در سطح سیاسی انجام نشده است.  ترودو گفت که او و وزرای کابینه اش در صورت امکان خط 5 را با مقامات آمریکایی مطرح می کنند – حتی وقتی مقامات کانادایی اصرار داشتند که اختلافات روابط کانادا و ایالات متحده را به روشی که Keystone XL برای دوران استیون هارپر تعریف می کرد تعریف نخواهد کرد. -باراک اوباما.

اما سهام زیاد است.

دولت ترودو یک نماینده دموکرات ، گوردون گیفین ، سفیر ایالات متحده در اتاوا را در دوره دوم بیل کلینتون (و برای دولت بایدن ناشناخته است) ، یک نمایند منافع کانادا را در این پرونده استخدام کرد.

گیفین روز سه شنبه در دادگاه منطقه ای در میشیگان شکایت کرد.  وی از دادگاه خواست “به گونه ای عمل کند که اطمینان حاصل کند خط 5 در معرض تعلیق یکجانبه نیست” و گفت که “نباید متوقف شود” قبل از اینکه دولت های ایالات متحده و کانادا تلاش های خود را برای حل این مسئله به پایان برسانند. مطابق با توافق دوجانبه آنها ، که مستقیماً به خطوط لوله ترانزیتی مانند خط 5 مربوط می شود. “

اگر همه راه های دیگر به شکست منجر شود ، قرارداد وجود دارد

آخرین بیت برگ برنده کانادا است (مرجع را ببخشید).  پیمان خط لوله ترانزیتی سال 1977 ممنوعیت تأمین نفت و گاز از طریق خطوط لوله ای مانند خط 5 را که از طریق ایالات متحده عبور می کند تا بخشی از کانادا را به قسمت دیگر منتقل کند ، منع کرده است.

ارجاع به این پیمان آخرین چاره خواهد بود – نشانه ای که همه تلاش های لابی گری با شکست مواجه شده و رئیس جمهور بایدن تمایلی به مداخله ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در نامه ای به CBC گفت: “ایالات متحده آماده همکاری با کانادا و سایر شرکا برای نشان دادن رهبری جمعی ما در تغییر آب و هوا برای هدایت جهان به سمت یک مسیر آب و هوایی پایدار است.”

“ما از نزدیک تعهدات میان میشیگان و آنبریج در مورد خط 5 را دنبال می کنیم و امیدواریم که طرفین به یک قطعنامه قابل قبول مشترک برسند.”

 

 

رئیس جمهور جو بایدن جمعه ، 19 فوریه 2021 ، در Portage ، میشیگان ، از سایت تولید Pfizer بازدید کرد.  چپ بایدن ، جف زینز ، هماهنگ کننده پاسخ ویروس کرونا ، کاخ سفید ، گرتچن ویتمر فرماندار میشیگان و آلبرت بورلا ، مدیر عامل شرکت Pfizer. (ایوان ووچی / آسوشیتدپرس)

 

ویتمر ، یک دموکرات ، متحد اصلی بایدن در یک کشور مهم است.  فرماندار رئیس ستاد انتخاباتی بایدن است و رئیس جمهور وی را به عنوان نایب رئیس کمیته ملی دموکرات معرفی می کند.

وی تصمیم خود را تلاشی برای محافظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی می داند – و این حتی دشوارتر است که دولت بایدن را از طرف کانادا مداخله کند.

دانا نسل دادستان کل میشیگان به سی بی سی گفت که این کشور همچنان مصمم است که حکم تعلیق را وضع کند.

سخنگوی نسل ، لینسی موکومل در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت: “ما به یک دادگاه احتیاج داریم که طبق آن باید انبریج مطابق با اخطار بسته شود.” “ما در اسرع وقت به کار در این مورد ادامه خواهیم داد.  “

در حال حاضر ، نفت هنوز از خط 5 عبور می کند. انتظار می رود شاهد مذاکرات سیاسی و مانورهای قانونی بیشتری باشیم ، که همچنین از خط لوله خارج می شوند.